ولنتینو در هفته مد پاریس؛ میکله بهار آینده را رنگارنگ می‌خواهد

ترفندهای میکله به افراد بیشتری اجازه می‌دهد قطعه‌ای از «مارک گران ولنتینو» بخرند

مجموعه بهار و تابستان ۲۰۲۵ خانه مد ولنتینو در هفته مد پاریس/ رویترز

ولنتینو(Valentino) یکی از محبوب‌ترین رویدادهای هفته مد پاریس، حس‌وحالی خاص و متناسب  با جریان‌های اصلی مد امسال داشت. میکله هر آنچه را با هویت او تناسب دارد، از بایگانی ولنتینو بیرون کشید.

برای طراحی که عاشق نمایش دادن است، فضای رونمایی از مجموعه بهار و تابستان ۲۰۲۵ تماشایی بود. بخش وسیعی از زمین با آینه‌های شکسته کاشی شده بود که مانند یک سالن رقص پس از زلزله می‌درخشید. ۵۰۰ صندلی راحتی و انبوهی از لامپ‌های درخشان زیر پوششی از ملحفه‌های سفید قرار داشتند، گویی در این خانه‌ بزرگ طی زمستانی طولانی قفل شده و بسته بود و حالا خانه مد والنتینو گردوغبار گذشته را تکانده و برای دوره‌ای جدید به سالن رقص بازگشته بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نمایش بازگشت الساندرو میکله به صدر جدول صنعت مد بود که با ارائه ۸۵ ظاهر، تماشاگرانی مانند سلما هایک و همسرش فرانسوا-هانری پینو (مالک ۳۰ درصد سهام خانه مد ولنتینو)، التون جان، هری استایلز، فلورانس ولش، کلمن دومینگو (بازیگر آمریکایی) و دامیانو دیوید (خواننده راک ایتالیایی) و کارلا برونی را راضی به خانه فرستاد.

جس کارتنر مورلی، نویسنده مد نشریه گاردین، عقیده دارد میکله از پیچیدگی رومی جواهرنشان ولنتینو استفاده کرد و آن را با همان روحی که با آن گوچی را به زندگی بازگرداند، آراست.

نمایش مملو از ایده‌ها و ترفندهایی بود که نسبت به جمعیتی که از پس قیمت ولنتینو برمی‌آیند، مخاطبان بسیار بیشتری از آن‌ها استفاده خواهند کرد؛ مثل دستارها، دستکش‌های خال‌خالی، جوراب‌شلواری‌های توری سفید با جوراب‌های مچ پا، عینک جان لنون با کلاه بافتنی، پاپیون‌های نواری مشکی کوچک خال‌خالی.

میکله، یکی از بزرگان مد، در روزهای پایانی فصل مد امسال برای مجموعه‌های بهار و تابستان سال آینده، سبک «کولی‌وار شیک» را چند پله بالاتر برد. او این مجموعه را «افسونی از جهان» و «قداست سینه‌ای پر از شیر... تعقیب کرم‌های شب‌تابی که در جست‌وجوی عشق‌اند... لمسی از لایه‌های ارگانزا... و معجزه کتابخانه‌ها» توصیف کرد.

او پس از نمایش به خبرنگاران گفت: «کار من از درونم سرچشمه می‌گیرد. واضح است که در مورد من است؛ اما من خانه‌ای جدید و زیبا دارم.» او کارش را از گنجینه این خانه آغاز کرد. در مصاحبه قبل از نمایش، میکله گفت که قبل از پایان اولین روز کاری خود در ولنتینو، به بایگانی آن سر زد؛ جایی که «شما آنجا واقعا می‌توانید همه‌چیز پیدا کنید: دهه ۱۹۸۰، ۱۹۷۰و ۱۹۶۰. برای مردی مثل من که دوست دارد همه این چیزها را تجزیه‌وتحلیل کند، این یک امتیاز است».

این اولین نمایش زنده میکله برای ولنتینو بود. قبل از آن در گرماگرم هفته مد مردان در ۱۷ ژوئن، مجموعه «تعطیلات» را با ۱۷۱ ظاهر به‌عنوان اولین کار در خانه جدیدش در قالب «پیش درآمد» (Avant les Debuts) روی شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.

الساندرو میکله، مدیر خلاقیت سابق گوچی، جای خالی پیرپائولو پیچیولی را که این روزها زمزمه‌های پیوستن او به فندی قوی‌تر شده، در خانه مد ایتالیایی ولنتینو پر کرد. خبر کناره‌گیری میکله از گوچی شوکه‌کننده بود. این طراح که جانشین فریدا جیانینی شده بود، ژانویه ۲۰۱۵ اولین مجموعه‌اش را با لباس‌های مردانه در هفته مد میلان به نمایش گذاشت و دوره جدیدی برای این مارک ایتالیایی رقم زد. برخی بر این باورند که میکله این خانه مد را دوباره بنا نهاد و مجموعه‌هایش دنیای مد را متحول کرد.

شاید اولین نمایش زنده در ولنتینو به اندازه آخرین نمایش او در گوچی در مجموعه بهار و تابستان ۲۰۲۳ که با حضور ۶۸ دوقلوی همسان برگزار شد، نفسگیر نباشد، اما نوید این بود که دوران جدید ولنتینو با سکانداری میکله حتما دورانی ماندگار خواهد شد.

بیشتر از مُد و زیبایی